Costumer Review



10 April 2011

u make me hot!!

betul ke apa yang aku dengar ni??
aaahhh... tak mungkin... kau bukan macam tu..
aku percaya kau dari hujung kaki sampai pangkal anak tekak aku. 
makanya kau gunakan kepercayaan aku itu sebagai lesen untuk kau 'berbicara' perihal rahsia kita kepada  mereka2..
aaaaaaaahhhhh!!!!!!

dah berkali2 aku kata untuk kemaslahatan, jangan cerita dulu kepada yang lain.
kau tak percaya.
malah kau dah buat mereka  salah faham seterusnya menuduh membabi buta.
walhal apa yang aku buat semata2 menutup kemudharatan.[bajet baik :)]
sayang, tegas kata aku itu kau dengar sebelah telinga saja.
natijahnya, mereka berbalah sesama sendiri yang tanpa kau sedar kau lah penyebab utama.
kasihan, 
jangan sampai kalau mereka tahu dan semua jari menuding ke arah anda. 
sila bersiap siaga.

mula-mula memang aku terasa.
tapi sejam setengah lepas tu aku rasa macam nak terjun dari atas kerusi saja n tikam badan aku pakai pisau potong kek.
dik.. jangan ulang nostalgia zaman tadika bleh tak.

kau dah buka aib orang dik..
kau tahu apa balasannya?? nanti ALLAH buka semua aib kau kat akhirat.
silap-silap kat dunia ni lagi press cnference bertopikkan aib kau dilancarkan.amacam?

seperti kata2 yang aku petik dari halaqah.net
"Kalau dah buat maksiat tu tak payahlah jujur sangat bagitau orang. Ni pergi bukak pekung di dada, tu bukan jujur namanya. Allah dah tutup dosa-dosa kita dari pengetahuan orang lain, so xyahle nak bukak."

kita sebagai kawan, tugas kita ialah menjaga aib kawan kita daripada orang lain.
kau pun selalu kot cakap yang bukan2 pasal2 c polan tu kat aku. kang aku buat sesi berbalas pantun cerita ngan dia.. aku hamburkan semua.. kau nak?

maka.. aku jaga aib kau ngan semua orang. semua yang baik2 saja keluar pasal kau sebab aku pun seingat aku tak ada masaalah ngan kau.
walaupun aku tahu yang bervariasi cerita aku kau terbitkan, kalah cerita c merong.


aku hormat kau kot. aku in denial dengan semua ni. aku kata aku sayang kau. naik berkepuk kebaikan kau aku canang sana sini.
tapi tak sangka berkepuk juga aib aku kau gula-gulakan sana sini.
oh terima kasih. saya bertambah sayang pada anda.

8 comments:

Nurulbadiah Lai said...

deaR a lawyer to be..

good point..

aib jgn pernah dibuka..Allah sendiri melarang kite bukak aib sendiri..dan jugak org lain

regarding pertanyaan awk..sis kurang faham..that word ke apa mksudnye?drop kat my comment insyllah sis jawab klu sis tahu

Nurulbadiah Lai said...

salam..
setahu sis..

sanksi ni daripada perkataan indonesia bererti hukuman yang dijatuhkan oleh hakim ataupun hukuman dalam mahkamah yang berasaskan akta2..it means apabila seseorang dituduh dgn sesuatu kesalahan..dan ianya akan dikenakan sanksi(hukuman) berdasarkan takat kesalahan yang dilakukan..contoh rogol..dalam seksen dihukum xlebih 2o tahun penjara..so in other word..rogol akan dikenakan sanksi xlebih dari 20tahun penjara..


kalau xsalah sis la.
dalam dic bermksud hukuman yang ditetapkan oleh pengadilan

Nurulbadiah Lai said...

syg sorry..forget about comment sis yang td..yang td tu sebenarnya salah..hahhaa..

ni yang betul..

sanksi tu mksud die keizinan..keizinan atau kebenaran yang mendakwa..ianya ada pada DPP..
dpp sebagai pihak pendakwa boleh memberi keizinan kepada pihak lain seperti KASTAM, AADK untuk mendakwa..

contohnya org kena tangkat oleh agensi anti dadah..so pegawai di AADK tu boleh mendakwa..tetapi die harus mendapat sanksi terlebih dahulu drp DPP..aitu keizinan untuk mendakwa samada bertulis atau tidak daripada Dpp..

so sanksi mean kebenaran atau keizinan untuk mendakwa..

ok dear?kalau xfhm boleh tnya lagi

gedek! said...

Uncle suka Hot choc...!


Psst... tapi kamu memang 'hot'..!

dayah SnoW Heuka said...

@_@ wahaah adikkk so panas okeyh :O

peGuaM_BiSaYa said...

sis nurul: tq sangat2 sis. petang ni sy paper.hope everything okay.

peGuaM_BiSaYa said...

uncle gedek: ah uncle ni, nnt saya sediakan hot chic utk uncle.hee

peGuaM_BiSaYa said...

sis dayah..adui!! panas2x perlu kipas ni.heeee

Related Posts with Thumbnails