Costumer Review



03 September 2010

apa yang saya tahu.....



Salam ramadhan ke 24 para sahabat di luar sana..
dah puasa ke24 upanya...tp tiada satu pun entry pena bisaya yang bertemakan ramadhan..alahaiii..
malamni...pena bisaya nak kongsikan beberapa perkara yang para  pensyarah telah tarbiyahkan sepanjang ramadhan ni..huhuhu,,DAH SEDIA????

LEC EVIDENCE LAW: Ustaz Fabli Bin Yussof (Peguambela/peguamcara Melaka)

1:JANGAN duduk bersilang kaki..kerana SYAITAN itu khunsa..mempunyai 2 jantina..di mana dalam beberapa pendapat ulama sebelah paha kirinya mempunyai alat kelamin lelaki dan sebelah kanannya perempuan...maka apabila di silangkan kaki alat kelamin itu bertemu dan akan lahirlah anak2 syaitan...
2:Apabila kita kurang khusuk dalam solat..maka berusahalah untuk mematikan ingatan terhadap perkara lain dengan mengingati makna surah yang kita baca tersebut. Apabila fikiran kita mula beralih kepada perkara lain cepat2 kembali kepada ayat2 yang kita baca itu. KITA BUKAN SAHAJA DAPAT PAHALA SOLAT BAHKAN MENDAPAT PAHALA JIHAD KERANA BERUSAHA MEMPERJUANGKAN KEKHUSYUKKAN KITA.
3:JANGAN patah2kan jari, kerana itu adalah perbuatan SYAITAN,
4:apabila membeki barangan seperti kereta, rumah ataupun apa jua barang2 yang lain yang melalui perkhidmatan BANK, yang ,mana kita ketahui mengenakan interest(faedah) transaksi itu hndaklah diniatkan "baki bagi harga barang yang saya beli itu adalah untuk tujuan upah"..kalau tidak di niatkan maka kita TERMASUKLAH dengan golongan yang menghalalkan RIBA'.

ALHAMDULILLAH..dapat juga selesaikan 1 tanggungjawabni..hehehhe...
Semoga beroleh manfaat..dan saling berkongsi di lain kali.
Banyak benda yang kita tak tahu..yang menjadi ADAT KEBIASAAN kita...tanpa kita sedari..
bak kata MOTIVATOR:
"BETULKAN YANG BIASA..BIASAKAN YANG BETUL"
pena bisaya menekan punat[.]


No comments:

Related Posts with Thumbnails