Costumer Review



18 December 2010

aku, bas dan hujan

kasut di pakai erat. dihentak2 ke lantai agar kemas. ketat dan tidak tertanggal. hari ini dan hari akan datang penuh serabut, mengikat jiwa yang kusut. hati menutur senyum.
bas no.3 tidak muncul2, baju kot kian kusut remuk menunjukkan kelusuhan yang amat ketara, kasut yang kian nipis menampakkan bunga tapak yang kian rata. selendang di lilit rapi. pegang kata a. samad said dalam kebanyakkan karyanya: biar buruk asal kemas.
hari hujan, alangkah bagus kalau ada kereta yang sudi menumpangkan sampai ke destinasi. rintik2 kian menggigit baju, merebak hingga hampir lencun, namun masih nampak kemas.
"mahkamah majistret pakcik"
dan aku terus duduk berhimpit dengan makcik pilipin di sudut belakang, laptop hampir terjatuh namun selamat uncle jual rokok sempat sambut.
nico stai-one october mengisi ruang telinga yang gatal. berdetak detuk menyanyi berteriak.penumpang semakin ramai..tempat duduk kian sempit, ahh..sudah..sekarang di depan mata bukannya balai bomba yang berjiran dengan mgstret court, bukan juga JKR yang bersetentang dengannya..mm ntah kali yang ke berapa.. bas yang aku naiki selalu salah tujuan ke mahkamah syariah.. bukan  mgstret court tempat ku bekerja. maksudnya tambang akan perlu tambah 50sen lagi..dan itu juga bermaksud uncang duit syiling aku akan over bajet lagi.
aku turun ke destinasi, dengan jam pukul 8.1o minit..dan itu juga bermakna 10 minit jelingan staff takkan berhenti.ah sudah. aku buat muka kosong naik bilik bicara, sabarlah!!
 1 minggu lagi!.

No comments:

Related Posts with Thumbnails