Costumer Review



25 July 2010

Raya yang sama…jiwa yang sama….airmata yang sama….

coretan ku,


“TAHUN NI TAK BALIK RAYA LAGI KE?”
Tiap kali semester sesi hujung tahun, ni la ayat yang paling kerap kali aq dengar..
Intonasi yang sama…
Mimik muka yang sama…
Jawapan yang sama…
“TAKLA..BERAYA KAT SINI LAGI TAHUN NI..”
Perasaan?
Sudah tentu perasaan yang sama..
Sayu..
Sedih..
Terasing..
Dulu2 lagu dendang perantau 2 kitorang gelak2..air mata syawal kitorang kutuk2.. naaaaiiii….
Sekarang itulah peneman di pagi syawal kitorang…
TAK SEDIH KA?
Sesungguhnya…..itulah yang dirasa setiap tahun…yang sama setiap kali..
Pagi syawal bersama ibu bapa orang lain..masakan yang berbeza…baju raya yang berlainan warna…
Cium tangan ibu bapa orang lain..
Minta ampun kat mak bapak orang lain…
Ingat kitorang tak sedihka….??
Sembahyang raya yang ketiga kami dengar khutbahnya dalam slang semenanjung…
Hari raya yang ketiga kami tak pergi ziarah kubur arwah2…
Dah tak ada merasa makan kuih sama2 kat masjid… rombongan pergi ziarah kubur sama2…
Paling dasat…
Malam raya ketiga kami adik beradik tak bergaduh syiapa nak pasang langsir…tukar sarung kusyen…n sapu sawang…
Y??
Sebab semuanya mau jadi tukang isi kuih!!!
Wuahaha…
Sori mom..pop..sis2…
Tahun ni kite bagi perkhabaran yang sama…
Airmata 2k korang yang sama..
Cam tahun2 sebelumnya..
Adik kecik korang sentiasa tiada dalam gambar raya…
Raya yang sama…

1 comment:

bisaya on BoArD said...

sodeh aku geng...
tapi tahun niy...
aku balik raya..
hehehe....
harap2 lar jugak tiket d luluskan...

Related Posts with Thumbnails