Costumer Review



18 August 2010

kenapa ini dan ini???

idea bisaya menulis..

~pukul 6.44pm, pena bisaya tengah tunggu waktu berbuka...hari ni menu bakso..ngan ayam perchik..alhamdulillah rezeki lebih sikit hari ni..pena bisaya hari ni dapat ilham dari pencipta lebih sikit dari biasa..selalu pena bisaya buat 'plagiat' ja dari mana2 sumber...tapi hari ni pena bisaya nak kongsi ilham itu, original dari ketulan otak yang membengkak, sarat dengan idea2 yang bakal di tarikan dengan merdu ketukan jurnal besi pena bisaya ~

::K.I.T.A::
Kenapa sentiasa melebihkan yang tak berhak dari yang berhak??
saban hari..menjadi darah daging
jom kita buat analisis perbandingan!!

  1. jumpa dgn bf/gf/kwn kita selalu mengharapkan dapat stay lama2..borak lama2..klu boleh sehari kejap2 nak jumpa...  VS jumpa dgn sang pencipta seboleh2 kita semasa sembahyang x sampai 3 minit...rukuk dan sujud macam tak jumpa tanah..macam sejadah tu berduri..
  2. bila bercakapdengan bf/gf/kwn kita focus nak mampos bila dia bercerita...seolah2 macam tengah kelas fizik... VS bila berdialog dgn sang pencipta semasa sembahyang seboleh2 fikiran melilau ke london..teringat CSI..kejap2 teringat duit belanja da overbajet, tudung lykra lawala...lagi kalau tyme ramadhan...'petangni nak makan pa ea?'
  3. bila kita bersedih..menangis..mencari tempat mengadu, cepat ja npon di capai..cari gf/bf/kwn sejati la konon...berkongsi cerita suka dan duka..konon memahami...(padahal sabar2 ja dorang melayan ko!!) VS selalu mengadu dengan tuhan bila ada teman/keluarga meninggal..mohon drahmati wahai si mati...pas2 airmata nak jatuh macam nak di teran2...depan kawan macam air paip.
  4. jemput kawan datang rumah punyalah kusyen rasa macam nak vacuum..betulkan langsir ngan hati2.. VS bila menghadap yang maha pencipta sejadah betulkan dengan kaki..agak ter'mereng'..kemudian telekung naik berkulat berbulan tak basuh..
::inilah yang sempat pena bisaya kaji sepanjang ramadhan ini...yang mana sedikit sebanyak pena bisaya renung2kan diri..pena bisaya takkan berani tulis kalau tak pernah kena batang hidung sendiri.. tak kiralah siapa diri kita...depan yang maha pencipta kita tetap sama...tak kira sebesar zarah focus kita terpesong..sebesar gunung DIA lebih mengetahuinya. kita sama2 'gelap' pada suatu ketika dahulu yang pernah mencalari kanvas hidup kita...namun...siapa tahu kita adalah dalam kalangan insan yang paling bersih di sana nanti?? tapi bagaimana? bila?? jangan tunggu sakit...jangan tunggu dah kahwin...jangan tunggu ada orang yang datang nak bimbing kita. siapa tahu saat selepas anda membaca artikel ini..pintu taubat buat kita telah tertutup kerana hampir dengan kematian?::
pena bisaya menekan punat [.]

    1 comment:

    ddYanie said...

    SANGAT TERUJA MEMBACA ENTRI INI MYN...DAN MEMANG XBLEH KLW XMENGAKU SEMUA PERNAH BERLAKU DLM HIDUP KITA....THNX...<3

    Related Posts with Thumbnails