Costumer Review



26 September 2011

PENJAWAT AWAM VS STUDENT...kui3x!!!


Medical checkup

Aku: MC dah selesai, dalam rm125 jugalah yang keluar. Adeh..dah la masih student. Masalah betul.
Ustazah A: memang mahal, pelik pun ada. Dunia penuh catur yang tak pernah kenal hitam putih tapaknya. Sentiasa berikan jawapan yang songsang.
I just frowned. Songsang?
Apa maksudnya?
Ustazah A: kalau orang bekerja khususnya penjawat awam, rilek ja tak payah bayar, tu orang yang jelas2 dah bekerja tu, ada duit.. tapi budak2 buat medical chekup nak sambung belajar.. kena bayar full payment. Tu kompom belum urus pinjaman lagi tu.
I snickered. Hihihi ooo itu maksudnya, betul2x. aku sokong dalam hati.
Aku: ntahla kak, mungkin dorang potong gaji kot.
Dalam hati aku rasa nak keluarkan macam-macam, nak cakap tu nak cakap ni. Apa takut, ISA dah mansuh, 2 akta tak declare lagi. Kekekeke tapi rilek2 abah aku lagi 2 tahun pencen. hihihihihihhihihi.

7 comments:

gedek! said...

bila result medikel checkup siap?


Hai kamu...!

jelah said...

fuyoo...kos law syariah..mmg mantap...siap pakej dunia dan akhirat...xpa blaja ilmu agama ni wajib,ilmu dunia ni fardu kifayah ...

::FAIZ FARISH:: said...

nice ar pic tu

peGuaM_BiSaYa said...

uncle: x cap2 agy ni.. karenah birokrasi!! hahahha

peGuaM_BiSaYa said...

jelah: eh eh.. mcm mama sy cakap.... hihihi.. betul tu nsyallah sy wt tbaik :)

peGuaM_BiSaYa said...

pais: ha... ni mmg luar alam pny komen hahaha!!

Amanda Naza said...

salam kak.sorry menyibuk..rasa ingin tahu...akak ni kak shaminah kan..pendebat terbaik smk gadong..hehehe..sabtu minggu lepas terasa terjumpa & terselisih ngan akak kat masjid jamek,kl,tp takut tersalah org nak tegur..terpaksa r sy berdiam diri walau hati nak sgt menegur...ampun maaf kalau tersilap..(^_^)-bdk 5 hikmah 2008,semega.

Related Posts with Thumbnails