Costumer Review



05 April 2011

RM 1 jadi RM 10???

drama3x!!!!
ini adalah entry seyes tahap petala kelapan. sila betulkan tempat duduk anda.
ahad. Rakyat melaka area masjid tanah akan berduyun-duyun keluar ke tapak pasar malam. begitu juga dengan haku n roomate. terkinja2 ala2 chomel menumpang kasih felo rumsis yg kebetulan ngajak sama untuk membeli hadiah sempena family day rumsis 2011. 

lokasi pertama ialah family store masjid tanah. dengan berbekalkan duit rmxx kami pun 'jendela' shopping dengan gumbira sambil makan2 wefel harga rm2.80. lapar.
Sedang2 menunggu urusan sang felo selesai kami terlihat seorang pakcik oku duduk di tepi kakilima dengan jualan tisu n mungkin alat muzik yang tersorok bawah kerusi pendeknya. tersentuh. hanya itu yang mampu diluahkan. sebab apa? tidak ada kelihatan situasi seperti ini di sabah. kejutan minda.

seterusnya aku sempat tengok my roomate hulur rm seringgit pada pakcik tu. aku nak hulur rmxx dah takda. sedih. terharu. aku tak boleh tengok pakcik2 macam tu.

ada sesetengah peminta sedekah juz tahu meminta2 saja tanpa usaha, tapi pakcik ni jual tisu..main muzik.. hati siapa yang tak cair? yang tak tersentuh??
seterusnya my felo dah habis urusan n dia bawakla g pasar malam. my roomate n i juz terjeling2. makan angin plus 'jendela' shopping jala nmpaknya. huuu....
tiba2 tanpa diduga, sang felo hulur rm10 kat kitorang, hampir ternganga...


"bagi2 rm5 seorang"

MashaAllah... tiba2 aku teringat kejadian tadi. Cepatnya Allah bagi bayarannya pada kami. Betapa segeranya  Allah balas pertolongan yang amat seciput yang diberikan tadi tapi dibalas dengan jumlah yang lebih..malah besar. MashaAllah. Aku n roomate hanya mampu berpandangan. Noktah.

2 comments:

Arif Dzulkifli said...

nasib baik bagi singgit. kalu letak 10 hinggit tadi, tak ke pokai felo ko. hahaha.

Peguam Bisaya said...

hihihi betul tu bro...kekekeke.. ei bro ni..bikin kurang wa punya meter ikhlas la...hihihihi

Related Posts with Thumbnails